Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)
1. A szolgáltató adatai
Cégnév: HCS Europe Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.
Rövidített név: HCS Europe Kft.
Székhely: 8600 Siófok, Petőfi sétány 13.
Cégjegyzékszám: 14-09-311418
Adószám: 13704656-2-14
2. Általános szabályok
(a) Jelen „Általános Szerződési Feltételek” - a továbbiakban: ÁSZF - szabályozza a szolgáltató által 8600 Siófok, Petőfi sétány 15. szám alatt üzemeltetett Hotel Európa szálloda és 8600 Siófok, Petőfi sétány 13. szám alatt üzemeltetett Hotel Hungária szálloda szálláshelyeinek és az ahhoz kapcsolódó, a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások igénybevételének feltételeit.
(b) Jelen ÁSZF nem zárja ki speciális, vagy egyedi megállapodások megkötését utazási irodákkal, utazásközvetítőkkel, utazásszervezőkkel, vagy más olyan személyekkel, akik a szolgáltató szolgáltatásai értékesítése érdekében a szolgáltatóval hosszabb távon együttműködnek.
3. A szerződő fél
(a) A szerződő fél a szolgáltató szolgáltatásait megrendelő, igénybe vevő természetes személy, jogi személy vagy jogi személyiség nélküli gazdasági társaság (továbbiakban: Vendég). Szerződő fél az a természetes személy is, aki a szolgáltató szolgáltatását ténylegesen igénybe veszi.
(b) A Szolgáltató és a Vendég (továbbiakban: Szerződő felek) - a feltételek teljesülése esetén - a szolgáltatási megállapodás szerződő feleivé válnak.
(c) Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég megbízásából egy harmadik személy (továbbiakban: Közvetítő) adja le a Szolgáltatónak, az együttműködés feltételeit a Szolgáltató és a Közvetítő közötti megállapodás szabályozza. Ebben az esetben a Szolgáltató nem köteles vizsgálni, hogy a harmadik személy jogszerűen képviseli-e a Vendéget.
4. A szolgáltatási szerződés létrejötte, a foglalás menete, a foglalás módosítása
(a) Rendelést Szolgáltató oldaláról csak az értékesítési részleg vehet fel, az általuk írásban adott árak érvényesek. A Vendég szóban (telefonon, helyszínen) történt vagy írásban (e-mailben, levélben) küldött ajánlatkérésére a Szolgáltató az ajánlatkérés kézhezvételétől számított 48 órán belül írásos ajánlatot küld a Vendég részére. Amennyiben az ajánlat elküldésétől számított 24 órán belül nem érkezik tényleges, írásos megrendelés a Vendég részéről a kiküldött ajánlatra, úgy a Szolgáltató ajánlati kötöttsége megszűnik.
(b) A szolgáltatási szerződés akkor jön létre, ha a Vendég által leadott írásbeli megrendelést (foglalást) Szolgáltató írásban visszaigazolja. Szóban leadott megrendelés és/vagy megrendelés-módosítás csak abban az esetben hoz létre szerződéses kötelmet, ha azt Szolgáltató Vendég részére írásban visszaigazolta.
(c) A szolgáltatás igénybevételére létrejött szerződés határozott időtartamra szól. Ha a Vendég a határozott időtartam lejártát megelőzően úgy dönt, hogy a szolgáltatást a határozott időtartam elteltéig nem kívánja igénybe venni, akkor is köteles a szolgáltatás teljes ellenértékét a Szolgáltató részére megfizetni, Szolgáltató pedig jogosult a megrendelt szolgáltatás teljes ellenértékének követelésére. A lejárati idő előtt megüresedett szobát a Szolgáltató jogosult újra értékesíteni.
(d) A szállás-szolgáltatás igénybevételének Vendég által kezdeményezett meghosszabbításához a Szolgáltató előzetes hozzájárulása szükséges. Ebben az esetben a Szolgáltató kikötheti a már teljesített szolgáltatás díjának megtérítését. A Vendég a szolgáltatás meghosszabbítására csak akkor jogosult, ha ehhez a Szolgáltató legkésőbb a határozott időtartam lejártát megelőző napon hozzájárul.
(e) A szolgáltatási szerződés módosítása kizárólag a szerződő felek írásba foglalt együttes akaratával lehetséges.
5. Az elszállásolás meghosszabbítása a távozás napján
(a) A tartózkodás Vendég általi meghosszabbításához a Szolgáltató előzetes hozzájárulása szükséges. Amennyiben a Vendég a szobáját a bejelentkezéskor a távozás napjaként feltüntetett napon 10:00 óráig nem üríti ki és a tartózkodás meghosszabbításához a Szolgáltató előzetesen nem járult hozzá, a következő díjak kerülnek felszámításra:
10:00 – 12:00 óráig: a napi szobaár 30%-a,
12:00 – 14:00 óráig: a napi szobaár 50%-a,
14:00 óra után, a napi szobaár 100%-a.
(b) Amennyiben Vendég jelezte és Szolgáltató hozzájárult a tartózkodás meghosszabbításához, abban az esetben is a fentebb, az 5(a) pontban részletezett hosszabbítási díjak érvényesek.
6. A lemondási feltételek
(a) A Vendég (megrendelő) foglalását díjmentesen lemondhatja, amennyiben a lemondási szándékát írásban jelzi a szálloda értékesítési osztálya (e-mail: ) felé az érkezés előtti 21. napig.
(b) 21 napon belüli lemondás esetén a következő lemondási díjak lépnek érvénybe:
-
- 20-2 nappal érkezés előtt a megrendelt foglalás összértékének 30%-a fizetendő kötbérként.
- 48 órán belül történő lemondás esetén a lemondott szolgáltatások összértékének 50%-a fizetendő kötbérként.
- Amennyiben lemondás nem érkezik az érkezés napjáig, és a Vendég nem veszi át az írásban megrendelt szobát, úgy Szolgáltató jogában áll, hogy a teljes, megrendelt tartózkodás díjának 100 %-át követelje és kiszámlázza Vendég felé.
(c) A befizetett foglaló az érkezés előtt 21 napon belüli lemondás esetén nem téríthető vissza, viszont a foglalás időpontja 1 alkalommal, szabad kapacitás függvényében díjmentesen módosítható. Az előleg következő naptári évre nem vihető át.
(d) A szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a speciális kondíciókhoz kötött termékeinek - így például akciós ajánlatai - foglalása, csoportos utazás, vagy rendezvények esetén a fentiektől eltérő, egyedi szerződésben rögzített feltételeket állapítson meg.
(e) Amennyiben a Szerződő fél gazdálkodó szervezet (ideértve a gazdasági társaságokat, társadalmi szervezeteket, egyházakat, önkormányzatokat, önkormányzati intézményeket, állami szervezeteket és azok intézményeit stb.), az elállás esetén esedékes kötbért akkor is a Szerződő fél/Megrendelő köteles a Szolgáltatónak megfizetni, ha a szállásdíjat egyébként a Vendég viselné közvetlenül.
(f) Ha a Szerződő fél a szállás szolgáltatások igénybevételét előlegfizetéssel biztosította, és az érkezési napon nem érkezik meg (írásos lemondás nem érkezik), a Szolgáltató a Szerződésben meghatározott mértékű megfizetett előleg teljes összegét kötbérként érvényesíti, a foglalás teljes összegéből fennmaradó részt pedig kiszámlázhatja Vendég felé. Ebben az esetben a szállást a Szerződő fél részére az érkezési napon 23:59-ig fenntartja, majd ezt követően a Szolgáltató szolgáltatási kötelezettsége megszűnik.
(g) Ha a Szerződő fél a szállás szolgáltatások igénybevételét előlegfizetéssel, hitelkártya garanciával, vagy más, Szerződésben foglalt módon nem biztosította, a Szolgáltató szolgáltatási kötelezettsége az érkezési napon helyi idő szerint 18:00 órát követően megszűnik, kivéve, ha korábban más megállapodás nem született az érkezési idő tekintetében.
7. A szolgáltató által alkalmazott árak
(a) A szálloda mindenkori szobaárai - Rack Rate - a szállodai recepción kerülnek kifüggesztésre, a Szolgáltató által nyújtott egyéb, a szállásszolgáltatástól eltérő szolgáltatások árai az adott szállodai részlegeken kerülnek kifüggesztésre, de azokról külön kérésre a recepción is felvilágosítás kapható.
(b) A Szolgáltató az árait előzetes bejelentés nélkül bármikor jogosult szabadon megváltoztatni, természetesen azzal, hogy ez nem vonatkozik azon árakra, amelyeket a Szerződő fél kérésére adott árajánlatában már megajánlott.
(c) A szolgáltató az árak közlésekor köteles megjelölni az árak adótartalmának - így pl.: általános forgalmi adó, idegenforgalmi adó - jogszabály által meghatározott mértékét. A szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy jogszabályi változás esetén a többletterheket előzetes értesítés nélkül áthárítsa a Szerződő félre és/vagy a Vendégre.
(d) A közzétett árak tartalmazzák a törvényben meghatározott ÁFA-t, nem tartalmazzák azonban az idegenforgalmi adót, amit a helyszínen kell megfizetni.
(e) A szolgáltató árait jogosult magyar forintban és euróban is meghatározni.
(f) A Vendég klimatizált szoba vagy apartman foglalása esetén 5000 Ft kaució ellenében veheti át a klímatávirányítót a recepción. A Vendégnek legkésőbb a távozás napján azt működőképes állapotban szükséges visszaszolgáltatni, ellenkező esetben a Szolgáltató a kauciót (5000 Ft-ot) kártérítésként köteles kiszámlázni a Vendég részére.
(g) A Szolgáltató korlátozott számban hajszárítót biztosít a recepción, melyet a Vendég 5000 Ft kaució ellenében vehet igénybe. A Vendégnek kötelessége azt működőképes állapotban visszaszolgáltatni, ellenkező esetben a Szolgáltató a kauciót (5000 Ft-ot) kártérítésként köteles kiszámlázni a Vendég részére.
(h) A Szolgáltató vállalja, hogy az aktuális ajánlatait, kedvezményeit a szálloda weboldalán meghirdeti. A meghirdetett kedvezmények mindig egyéni szobafoglalásra vonatkoznak. Az ajánlatok – a napi szobaár kivételével – csak korlátozott mennyiségű szobakapacitással állnak a Vendégek rendelkezésére. A meghirdetett kedvezmények nem vonhatók össze semmilyen más kedvezménnyel.
(i) Utazási irodákkal (tour operátor) való együttműködés és vendégközvetítés esetében, együttműködési szerződés hiányában a szolgáltató bruttó (jutalékot és áfát tartalmazó) számlát állít ki, jutalék kifizetése a tour operátor jutalék számlája ellenében lehetséges. Szerződött partner esetén a szerződésben megállapított szerződéses ár kerül kiszámlázásra.
8. Kedvezmények
(a) Gyermekek részére – a szülőkkel közös szobában történő elhelyezés esetén – az alábbi szállás-étkezés kedvezményeket biztosítjuk:
– 0 – 6 éves korig 100% kedvezmény a szállás és az étkezés árából.
– 6 – 12 éves korig kedvezményt biztosítunk a pótágy és az étkezés árából
– 12 – 18 éves korig a pótágy és az étkezés teljes áron vehető igénybe.
Pótágy igényt a Szolgáltatóval előzetesen, a foglalással egy időben egyeztetni szükséges.
(b) Az (a) pontban meghatározott állandó kedvezmények melletti esetleges egyéb kedvezményekről szóló tájékoztatót a szálloda recepcióján elhelyezett és/vagy a szálloda weboldalára feltöltött hirdetmény tartalmazza.
9. A fizetés módja és annak garanciája
(a) A Szolgáltató a megrendelt szolgáltatások teljes összegét, a tartózkodás egészére számítva tünteti fel az általa a Vendég számára küldött írásos visszaigazolásban. A Vendég, hogy foglalását garantálja, a tartózkodás időtartamára számított teljes összeg 30 %-át köteles a Szolgáltatónak, előlegként megfizetni (ha a Szolgáltatóval kötött megállapodás másként nem rendelkezik). Az előleg fizetésének határideje a foglalás visszaigazolásában feltüntetett időpont. Az előleg kifizetése történhet banki átutalással a Szolgáltató által, a visszaigazolásban feltüntetett bankszámlaszámra vagy SZÉP-kártyás utalással. Vendég SZÉP-kártyával történő előlegfizetése, szolgáltatás kiegyenlítése esetén, Szolgáltató részéről a visszautalás nem lehetséges, a Vendégnek írásban szükséges jelezni felénk erre vonatkozó igényét (e-mail: ).
(b) Előleg fizetése esetén – amennyiben a Szolgáltatóval kötött megállapodás másként nem rendelkezik – az előleg összegét a Vendég köteles az érkezés megjelölt napja előtt a szálloda bankszámlájára átutalni oly módon, hogy az adott összeget az érkezés napja előtti munkanapon a szálloda bankszámláján jóváírják.
(c) A megrendelt szolgáltatások ellenértéke fizethető a helyszínen készpénzzel (forintban vagy euróban), a Szolgáltató által elfogadottként megjelölt bankkártyával, SZÉP-kártyával, a szálloda által és / vagy szerződött partnere által kiállított voucherrel.
(d) Abban az esetben, ha a szolgáltatások ellenértékének megfizetése egészben, vagy részben nem magyar forintban történik; a foglalás összértéke euróban került megadásra, de a fizetés forintban történik; a foglalás összértéke forintban került megadásra, de a fizetés euróban történik, az átszámításra a számla kiállítását megelőző napi MNB deviza közép árfolyam alapján kerül sor. A Szolgáltató biztosítja, hogy az átszámítás és a számlázás alapját képező deviza közép árfolyamról a szálloda recepciója igény esetén tájékoztatást nyújt.
(e) Szolgáltató a Vendég által igénybe vett reggelit/félpanziós ellátást a Vendég szobaszámlájára terheli. A vendéglátó egységben történő egyéb fogyasztást a Vendég készpénzben, illetve a vendéglátó egység által feltüntetett fizetési módok szerint fizetheti ki a vendéglátó egységben.
10. A szolgáltatás igénybevételének módja és feltételei
(a) A Vendég a megrendelt és a Szolgáltató által visszaigazolt szállodai szobát az érkezés napján 16:00 órától foglalhatja el – check-in - és azt utolsó tartózkodási napon délelőtt 10:00 óráig – check-out - köteles elhagyni.
(b) Abban az esetben, ha a Vendég a szobát az érkezési napon a 10.(a) pontban meghatározott check-in időpont előtt kívánja elfoglalni, azt a Szolgáltató által kiszabott, esetenként egyedi felár ellenében, a szabad kapacitás függvényében megteheti.
(c) Abban az esetben, ha a Vendég az utolsó tartózkodási napon 10:00 óra után kívánja elhagyni a szobát, akkor az ÁSZF 5(a) pontban részletezett feltételek a mérvadók.
(d) A Szolgáltató jogosult a szállásszolgáltatásra vonatkozó szerződést azonnali hatállyal felmondani, vagy a szolgáltatás nyújtását megtagadni, ha:
i. a Vendég nem rendeltetésszerűen használja a rendelkezésére bocsátott szobát, illetve a Szolgáltató által biztosított szolgáltatásokat és/vagy az azok biztosítására szolgáló helyiségeket nem rendeltetésszerűen használja,
ii. a Vendég a szálloda házrendjét megzavarja, és a zavaró magatartást felszólítás ellenére sem hagyja abba,
iii. a Vendég nem tartja be a szálloda biztonsági szabályzatát - pl.: tiltott helyen dohányzik és azt a felszólítás ellenére sem hagyja abba,
iv. a Vendég a szálloda alkalmazottaival, vagy vendégeivel kifogásolható módon, durván viselkedik, alkohol, vagy kábítószer befolyása alatt áll, fenyegető, sértő, vagy más elfogadhatatlan magatartást tanúsít,
v. a Vendég fertőző, vagy olyan betegségben szenved, amely zavarja a többi vendég nyugalmát. Önmagát ellátni nem képes, 18. életévét betöltött vendég szintén nem veheti igénybe a szálloda szolgáltatásait,
vi. a szerződő fél vagy a Vendég a Szolgáltató által igényelt fizetési garancia vállalási kötelezettségét a szolgáltató által meghatározott időpontig nem teljesíti.
(e) Amennyiben a szerződő felek közötti szerződés „vis maior” miatt nem megy teljesedésbe, úgy a szerződés megszűnik.
(f) A vendég a szálloda összes szolgáltatását, a teljes tartózkodási idő alatt saját felelősségére veszi igénybe.
(g) A gyermek vagy fiatalkorú személy szülői/felnőtt kíséret nélkül nem tartózkodhat a szállodákban.
(h) A hatályos jogszabályok* értelmében, 2021. szeptember 1-jét követően Magyarországon szálláshely-szolgáltatást igénybe vevő minden vendég törvényben meghatározott személyes adatait a szálláshely-szolgáltató okmányolvasón keresztül, a szálláshelykezelő szoftverében rögzíteni, majd egy tárhelyre, a Vendég Információs Zárt Adatbázisba (VIZA) továbbítani köteles.
A rögzítendő adatok:
-
- családi és utónév;
- születési családi és utónév;
- születés helye;
- születés ideje;
- vendég neme;
- állampolgárság;
- anyja születési családi és utóneve (ha az azonosító dokumentum tartalmazza);
- személyazonosító vagy útiokmány azonosító adatai;
- harmadik országbeli állampolgár esetében** a vízum vagy tartózkodási engedély száma, a beutazás időpontja és helye.
Az adatok rögzítéséhez a szálláshely-szolgáltatást igénybe vevő vendég az azonosításra alkalmas személyi igazolványát, vezetői engedélyét vagy úti okmányát a szálláshely-szolgáltatónak bemutatja. Az okmány bemutatásának hiányában a szálláshely-szolgáltató a szálláshely-szolgáltatást megtagadja. Jogszabály felhatalmazása alapján a szálláshely-szolgáltató jogosult elkérni a vendég személyazonosító okmányát, a vendég pedig köteles azt bemutatni.
* HATÁLYOS JOGSZABÁLYOK:
-
- a turisztikai térségek fejlesztésének állami feladatairól szóló 2016. évi CLVI. törvény;
- a turisztikai térségek fejlesztésének állami feladatairól szóló törvény végrehajtásáról szóló 235/2019. (X. 15.) Korm. rendelet;
- a személyazonosító igazolvány kiadása és az egységes arcképmás- és aláírás-felvételezés szabályairól szóló 414/2015. (XII. 23.) Korm.rendelet.
**harmadik országbeli állampolgár: a harmadik országbeli állampolgárok beutazásáról és tartózkodásáról szóló 2007. évi II. törvény szerinti személyek.
11. A szolgáltatások biztosítása
(a) Amennyiben a szolgáltató saját hibájából - különösen: túltöltés, ideiglenes üzemeltetési problémák - nem tudja biztosítani a megrendelt szolgáltatásokat, köteles a vendég elhelyezéséről gondoskodni.
(b) A Szolgáltató a 11(a) pontban vállalt kötelezettsége körében köteles:
i. a megrendelésben visszaigazolt szolgáltatásokat az abban megjelölt áron, az ott kikötött időtartama - vagy az akadályoztatás megszűnéséig - egy másik ugyanazon (vagy magasabb kategóriájú) szálláshelyre felajánlani, és a vendég elfogadása esetén biztosítani. A helyettesítő szálláshely biztosításának valamennyi többletköltsége a szolgáltatót terheli.
ii. ingyenes transzfert biztosítani a vendég részére a felajánlott helyettesítő szálláshelyre való költözéshez és az esetleges visszaköltözéshez.
(c) Amennyiben a Szolgáltató a 11(b) pontban rögzített kötelezettségeinek maradéktalanul eleget tesz, illetve, ha a vendég a számára felajánlott helyettesíthető szálláshelyeket elfogadja, a vendég utólagos kártérítési igénnyel nem léphet fel Szolgáltatóval szemben.
12. A vendég jogai
(a) A szerződés értelmében a Vendég jogosult a megrendelt szoba, valamint a szálláshely azon létesítményeinek használatára, melyek beletartoznak a szokásos szolgáltatási körbe, és nem esnek a speciális feltételek hatálya alá.
(b) A Vendég a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások teljesítésével kapcsolatban panasszal élhet. A Szolgáltató kötelezettséget vállal arra, hogy a hozzá írásban, vagy a recepcióján szóban előterjesztett és jegyzőkönyvbe felvett panaszt, a panasz beérkezését követően a lehető leghamarabb kivizsgálja és arra a Vendégnek érdemi választ ad.
13. A vendég kötelezettségei
(a) A Vendég köteles a szerződésben megrendelt szolgáltatások ellenértékét legkésőbb a szerződésben meghatározott módon és időpontig a Szolgáltató részére kiegyenlíteni.
(b) A Vendég (ideértve a szállodában tartózkodó Vendéghez érkező látogatókat és a Vendéggel együtt utazó személyeket is) köteles a szálloda épületét és annak közvetlen környezetét rendeltetésszerűen és a többi vendég, illetve látogató szükségtelen zavarása nélkül használni.
(c) A Vendégek által szálláshelyre behozott olyan elektromos készülékek üzembe helyezése előtt, melyek nem tartoznak a megszokott utazási szükségletek közé (pl.: vízforraló, rezsó, kávéfőző), ki kell kérni a Szolgáltató hozzájárulását.
(d) A komplexum területén lévő eszközöket, berendezéseket szállóvendég kizárólag saját felelősségére használhatja, a kifüggesztett használati/kezelési útmutatókban leírtak kötelező érvényű betartása mellett.
(e) A Vendég köteles gondoskodni arról, hogy a felügyelete alá tartozó kiskorúak folyamatosan felnőtt felügyelete alatt tartózkodjanak a Szolgáltató szállodájában.
(f) A Vendég köteles az őt ért kárt haladéktalanul jelenteni a szálloda recepcióján és minden szükséges adatot a szálloda rendelkezésére bocsátani, amely ahhoz szükséges, hogy a káreset körülményei tisztázhatóak lehessenek, illetve amelyek egy esetleges szabálysértési, vagy büntető eljáráshoz szükségesek.
(g) A Vendég saját ételt-italt a szolgáltató szállodájának vendéglátó egységeibe nem hozhat be.
(h) A szobában történő dohányzás esetén a Szolgáltató jogosult 10.000,- Ft extra takarítási díjat felszámítani a Vendéggel szemben.
(i) Elutazáskor a Vendég köteles a szobakulcsot a recepción leadni. Ennek elmulasztása, illetve a kulcs elvesztése vagy megsemmisülése esetén a Szolgáltató jogosult az adott kulcs után kártérítési díjat felszámítani, melyet a Vendég távozáskor köteles megfizetni. A kártérítés összege 10 000.- Ft.
(j) A szobából, illetve az épületből bútorokat kivinni, áthelyezni nem lehet.
(k) A Vendégek kötelesek tűz vagy egyéb riasztás esetén a szobákat, illetve a szálloda közös rendeltetésű tereit, az ott elhelyezett tájékoztató szerint, a lehető leghamarabb elhagyni. Tűz esetén a liftek használata tilos.
(l) A szálloda alkalmazottai jogosultak a vendégeket, valamint a szálloda területén tartózkodó bármely más személyt figyelmeztetni a jogszabály betartására, illetve a jogszerűtlen magatartás abbahagyására. A Vendégek, illetve a szálloda területén tartózkodó bármely személy köteles a jogszabály betartására, valamint az esetleges felszólítás teljesítésére. Amennyiben bármely vendég vagy a szálloda területén tartózkodó egyéb személy jogsértő magatartása miatt a szálloda üzemeltetőjét az illetékes hatóság, a hivatkozott jogszabály alapján bírsággal sújtja, úgy az üzemeltető fenntartja magának a jogot, hogy az adott jogsértő magatartást tanúsító személyre a bírság összegét áthárítsa, illetve annak megfizetését tőle követelje.
14. A vendég kártérítési felelőssége
(a) A Vendég köteles mindazon károkért helytállni, melyeket a Szolgáltató, vagy harmadik személy elszenved és melyeket a Vendég, vagy kísérője, vagy ezen személyek bármelyikének felügyelete alá tartozó személyek okoznak.
(b) A Vendég kártérítési kötelezettsége akkor is fennáll, ha a károsult kárának megtérítését közvetlenül a Szolgáltatótól jogosult követelni.
15. A szolgáltató jogai
(a) Amennyiben a Vendég az igénybe vett, vagy megrendelt, de igénybe nem vett szolgáltatások díjának megfizetésére vonatkozó kötelezettségének nem tesz eleget, a szolgáltatót követelései biztosítására zálogjog illeti meg a vendégek azon vagyontárgyaira, melyeket a szállodába magával vitt. Amennyiben a zálogként igénybe vett tárgy a Vendég tulajdonában álló gépjármű, annak zálogtárgyként való visszatartása kizárólag a zálogtárgyra vonatkozik, semmiképpen sem a Vendég vagy a vele együtt utazók személyes mozgási szabadságának korlátozására. A személyek minden egyéb korlátozás nélkül elhagyhatják a szállodát.
(b) A szálloda területén a szállodai vendégek szórakoztatása érdekében különböző programok kerülhetnek lebonyolításra. A programokról fotó és videófelvételeket készíthet a szálloda munkatársa, vagy a szálloda által az erre a feladatra megbízott vállalkozás, marketing és promóciós célokra. A programokon megjelent Vendég tudomásul veszi és kifejezetten hozzájárul ahhoz, hogy ilyen módon a róla készített felvétel megjelenhet kiadványokban és különböző reklám felületeken. A szálloda az adatvédelmi és személyiségi jogokhoz fűződő elvárások szempontjait figyelembe véve olyan módon jelenteti meg ezen felvételeket, hogy a vendég ne legyen egyértelműen felismerhető és azonosítható.
16. A szolgáltató kötelezettségei
(a) A Szolgáltató köteles a szerződés alapján megrendelt szállás és egyéb szolgáltatást az érvényes előírások és szolgáltatás standardok szerint teljesíteni.
(b) A Szolgáltató köteles a Vendég írásos panaszát kivizsgálni és a probléma kezeléséhez szükséges lépéseket megtenni, a megtett lépéseket írásban rögzíteni és erről a Vendéget tájékoztatni.
(c) A szállodán belüli területen, valamint a teraszokon Vendégeink nyugalma érdekében, 22.00 órát követő időszakban hangoskodni tilos, beleértve a szobák belső tereiben történő zavaró hangerejű televíziózást, zenehallgatást, valamint a hallban lévő hangos zenélést, melynek betartatásáért a szállodai személyzet felel.
(d) A szállodában tartandó - esetleg 22 óra után is zajjal járó – rendezvényről, (pl. esküvő) Szolgáltató Vendéget előre tájékoztatja. Ezen okból adódó reklamációt nem áll módunkban elfogadni.
17. A szolgáltató kártérítési felelőssége
(a) A Szolgáltató felelősséget vállal minden olyan a Vendéget ért kárért, amely a szállodáján belül, a maga, vagy alkalmazottai hibájából következett be.
(b) A Szolgáltató felelőssége nem terjed ki azon káreseményekre, amelyek a Szolgáltató alkalmazottainak és Vendégeinek körén kívül eső elháríthatatlan ok miatt következtek be, vagy azokat a Vendég, vagy a felügyelete alá tartozók okoztak.
(c) A Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a szállodán belül kijelöljön olyan helye(ke)t, ahová a Vendég nem léphet be. A Szolgáltató köteles az ilyen helyeket jól láthatóan megjelölni. A Szolgáltató nem vállal felelősséget olyan károkért, amelyek azon helye(ke)n érik a Vendéget, vagy a felügyelete alatt állókat, ahová a Vendég nem léphet be.
(d) A Szolgáltató kártérítési felelőssége csak akkor áll fenn, ha azt a kár bekövetkezését követően a szükséges adatokkal azonnal jelenti a Szolgáltató recepcióján.
(e) A Szolgáltató a Vendég értéktárgyának, értékpapírjának vagy készpénzének elvesztéséért, elpusztulásáért, vagy megsérüléséért csak akkor felelős, ha azt kifejezetten megőrzésre átvette, illetőleg az általában erre rendelt helyen -széfben- helyezett el. A Szolgáltató a szálloda recepcióján díjmentesen biztosít széfet Vendégei részére.
(f) A Szolgáltató felelőssége nem terjed ki a szerződő fél csomagjaira és azok tartalmára, bárhol a szálloda területén - beleértve a szobát is - történő elhelyezés esetén.
(g) A szálloda strandjának használata a Vendég saját felelősségére történik, a víz közeli területeken fokozott a csúszásveszély, ebből eredő balesetekért a szálloda felelősséget nem vállal.
(h) Nem felel továbbá a Szolgáltató a nem rendeltetésszerű használatból eredő károkért.
(i) A Szolgáltató kártérítési felelősségének mértéke a szerződés szerinti napi szobaár összegének legfeljebb tízszerese.
18. A vendég betegsége
(a) Abban az esetben, ha a Vendég a szállás, szolgáltatás igénybevételének időtartama alatt megbetegszik és erről a Szolgáltató tudomással bír, a Szolgáltató köteles az orvosi segítséget felajánlani a Vendég részére azzal a feltétellel, hogy a felajánlott és elfogadott orvosi segítség költségei a Vendéget terhelik. Amennyiben az orvos fertőző betegséget állapít meg, a Szolgáltató jogosult a további szolgáltatás megtagadására. Az idő előtti szállodaelhagyás miatt keletkezett többletköltség a Vendéget terheli.
19. Háziállatok
(a) A szállodák háziállatokat nem fogadnak!
(b) Amennyiben a Vendég engedély nélkül visz be háziállatot a szálláshelyre, úgy a Szolgáltató jogosult külön díjat felszámítani az állat elhelyezésére és az utazás utáni takarításra. A Vendég teljeskörűen felelős a háziállat által okozott károkért.
20. Parkolóhely igénybevétele
(a) A Vendégek gépjárművei térítés ellenében (motor és személygépkocsi esetén 2.000.- forint/éj, busz esetén 6.000.- forint/éj) parkolhatnak a körbekerített, sorompóval elzárt, de fedetlen és nem őrzött parkolónkban. A parkolási igényt Vendégnek minden esetben előre – lehetőleg foglaláskor – kell jeleznie, mert Szolgáltató csak ebben az esetben tudja garantálni a parkolóhely biztosítását.
(b) A sorompó működtetése rendszámfelismerő rendszeren keresztül történik A Vendég a szálloda recepcióján regisztrálja a gépkocsija rendszámát, mellyel automatikusan teljes itt tartózkodása idejére jogosulttá válik a parkoló használatára
(c) A parkolás díja a szállodában a megrendelt szobával és egyéb igénybevett szolgáltatásokkal együtt kerül kiegyenlítésre. A szállodában kifizetett parkolási díjjal a Vendég a távozás napján 11:00 óráig jogosult a parkolóhelyet használni. Amennyiben ennél tovább kívánja a parkolóhelyet használni, úgy további 500.- forint/óra parkolódíj kerül felszámításra, mely kiegyenlítése a parkolóőrnél történik.
(d) A parkolóban a KRESZ előírásai szerint kell közlekedni.
(e) Elem-és viharkárokért, valamint az autóban hagyott értékekért a Szolgáltató és a parkoló üzemeltetője felelősséget nem vállal.
21. Titoktartás
(a) A Szolgáltató a szerződésben foglalt kötelezettségének teljesítése során köteles az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény és az adatvédelemmel kapcsolatos vonatkozó jogszabályok rendelkezéseinek - és amennyiben ezt a Vendég a Szolgáltató tudomására hozta - a Szerződő fél vonatkozó belső szabályai szerint eljárni.
22. Vis maior
(a) Azon okok, körülmények (pl.: háború, tűz, árvíz, időjárásbeli viszontagság, áramkimaradás, sztrájk, stb.) amely felett sem a Szolgáltató, sem a Vendég, vagy a Szerződő fél nem bír ellenőrzéssel - vis maior -, bármely felet felmentik a szerződésből eredő kötelezettségeik teljesítése alól, amíg ezen ok vagy körülmény fennáll. A szerződő felek egyetértenek abban, hogy minden tőlük telhetőt megtesznek azért, hogy ezen okok és körülmények bekövetkezésének lehetőségét minimalizálják és az ezáltal okozott kárt, vagy késedelmet a lehető leghamarabb helyrehozzák.
23. A szerződő felek jogviszonyában alkalmazandó jog és az eljáró bíróság
(a) A Szolgáltató és a Szerződő fél közötti jogviszonyra a magyar Polgári Törvénykönyv rendelkezései az irányadók.
(b) Szerzői jog: A weboldalak, a felhasznált diagramok, képek és logók elrendezését, illetve az egyéni hozzájárulások gyűjteményét szerzői jog védi. Bármely olyan tárgynak, egyéb elektronikus vagy nyomtatott kiadványba történő átmásolása vagy felhasználása, mint a diagramok, képek vagy szövegek, nem engedélyezett a szolgáltató beleegyezése nélkül.
(c) Felek megállapodnak, hogy a közöttük esetlegesen felmerülő vitás kérdéseket egyezség útján kísérlik meg rendezni. Amennyiben ez nem vezet eredményre, az esetleges jogvitára a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara mellett szervezett Állandó Választott Bíróság kizárólagos illetékességét kötik ki.
Siófok, 2021. december 01.